سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در گذشته مانیتورها با کیفیت پایینی از فسفر پوشانده می شدند. و اگر از آنها مراقبتهای لازم نمی شد ممکن بود مشکل پیدا کنند. شما این را به سادگی در مانیتورهایی که فقط برای یک برنامه بخصوص مورد استفاده قرار می گیرند می توانید ببینید تصویر آن برنامه روی آن مانیتور باقی می ماند ( برای لحظاتی ). این جا بود که SCREEN SAVERها مورد استفاده قرار گرفتند. همانطور که می دانید اگر بعد از یک زمان معین با کامپیوتر کار نکنید SCREEN SAVER به ط.ر خودکار شروع به کار می کند تا مانیتور شما یک تصویر یکنواخت را نمایش ندهد این وضعیت را بهتر می کند تا یک تصویر معین روی مانیتور شما نسوزد.

مانیتورهای CRT پیشرفت کردند به طوریکه دیگر روی مانیتورهای جدید کمتر این مشکل پیش می آید و اکنون SCREEN SAVER ها تبدیل به یک هنر شدهاند به هر حال بهتر است که از SCREEN SAVER استفاده کنید و می توانید از آن به عنوان چاشنی در کار با کامپیوتر استفاده کنید.

 

استانداردهای محیطی:

تشعشع مانیتور یک آلودگی است: هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که تشعشع مانیتور سبب بیماری می شود. اگر چه حضور یک تشعشع نا خواسته ساخته دست بشر خوشایند نیست بلاخره استانداردهای صنعتی برای یک میزان تشعشع مورد قبول بوجود آمدند.

از اوایل دهه نود استاندارد سوئدی MPR2 محدودیتهایی برای تشعشع الکترواستاتیکی وضع کرد. بعد از آن استاندارد سختگیرانه تر "TCO92" بوجود آمد. این استاندارد مقدار تشعشع مجاز را محدود کرده تعیین می کرد و استانداردهای الکتریکی و ایمنی  در برابر آتش سوزی وضع کرد.معمولاً TCO را به صورت "Total Cost Of Owenership" معنا می کنند.بالاخره استاندارد "TCO-95" که سخترین استاندارد است وضع شد. همانند "TCO-92" این استاندارد شامل قوانینی در زمینه ارگونومی ( که شامل سرعت تازه سازی یا refresh میباشد ) بیشترین مصرف انرژی، محصولی بدون مضراتی برای محیط زیست و قابل بازیافت شدن مشد بهترین مانیتورها از این استاندارد پیروی می کنند. مانیتورهایی که از این استاندارد می کنند گرانتر هستند.

مانیتورهای Flat TFT هیچ تشعشی ندارند و آنها به طور قابل ملاحظه ای انرژی کمتری از مانیتورهای دارای تشعشع مصرف می کنند. و این نشانه دیگری است که TFT  ممکن است استاندارد مانیتورهای آینده باشد.

 






تاریخ : پنج شنبه 90/2/15 | 2:4 عصر | نویسنده : خانم اکبری | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.