سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در این مقاله نگاهی به دو مشخصه اصلی رم در کامپیوتر می پردازیم: مقدار حافظه و نوع

چقدر کافی است

قانونی که در اینجا روی آن انگشت می گذاریم ( با توجه به انواع مختلف کامپیوترهایی که استفاده  می کنید ) نرم افزارهایی است که شما تمایل به استفاده از آنها را دارید.

و اینکه حداقل مقدارRAM لازم  یا بهترین کارایی  برای شما مهم است.

جدول زیر یک دیدگاه کلی از میزان RAM قابل قبول با توجه به زمینه کاری  فراهم می کند.

128 MB

کافی برای بوت شدن 

128-256 MB

برنامه نویسی

256-384 MB

محاسبات معمولی کامپیوتر گشت زنی وب

384-512 MB

Game و موسیقی

512 MB -......

گرافیک سنگین و Game سنگین

رنجهای نشان داده شده در جدول بالا به صورت کلی و بر اساس بیشتر کارهای معمول کامپیوتری  دسته بندی شده است بنابراین بهتر است که شما احتیاجات نرم افزاری و بازیهایی را که از آنها استفاده می کنید را برای انتحاب نهایی در نظر بگیرید برای این منظور در HELP  نرم افزار یا در Read me آنها می توانید در قسمت requirements این میزان را پیدا کنید که کمترین آن در minimum requirments معمولاً یافت می شود ولی این روش برای همه سیستمها دقیق نیست زیرا بعضی از سیستمها بیش از بقیه از RAM استفاده می کنند. (مانند سیستمی که کارت گرافیک on board دارد ) بنابراین  بهترین راه آزمایش است.

نوع  RAM برای کارایی سیستم مهم است سه نوع اساسی رایج RAM وجود دارند که عبارتند از:     SDRAM , DDR , RDRAM .

گذشته از نوع RAM هر نوع  RAM یک سرعت وابسته به آن RAM دارد. در زیر یک جدول با ذکر جزئیات به منظور مقایسه بر اساس نوع از کندترین ها سریعترین آمده است:

سرعت

نوع

66 MHZ یا PC66

SDRAM

100 MHZ یا PC100

SDRAM

133 MHZ یا PC133

SDRAM

200 MHZ یا PC 1600

DDR

400 MHZ یا PC800

RDRAM

266 MHZ یا PC2100

DDR

333 MHZ یا PC2700

DDR

400 MHZ یا PC 3200

DDR

533 MHZ یا PC1066

RDRAM

این سرعتها مربوط به تئوری پهنای باند حافظه در CLOCK  SPEED داده شده هستند و یک کامپیوتر فقط می تواند یک نوع از حافظه را استفاده  کند.






تاریخ : پنج شنبه 90/2/15 | 1:59 عصر | نویسنده : خانم اکبری | نظرات ()

Web Camها یا دوربین های اینترنتی:

دوربین های اینترنتی دوربین های کوچک دیجیتالی هستند که می توانند به کامپیوترها متصل شوند. این دوربین ها می توانند عکس های دیجیتال را با  سرعت بالا بگیرند که میتوانند در اینترنت برای تله کنفرانس یا یک ارتباط زنده در وب استفاده شوند در چند سال گذشته وب کم ها به طور قابل توجهی ارزان شده اند ( تعداد زیادی از آنها زیر 100 دلار قیمت دارند ) و کیفیت و سهولت استفاده و سازگاری با نرم افزار در آنها ارتقاء یافته است. اندازه ی تصویر عمومآ 640در480 پیکسل است. نرم افزار لازم برای عملکرد ابزار و تنظیمات تصویر و کنفرانس از راه دور ( تلکنفرانس ) اغلب با خود وب کم همراه است.

زمانیکه Web Cam ها را ارزیابی می کنید.

شما باید آن را از نظر کمیتهای اندازه  تصویر ( image size ) و کیفیت تصویر ( image quality ) و سرعت فریم ( frame speed ) سبک، سنگین کنید. بخصوص شما باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • پهنای باند ( Bandwidth ) اگر تصاویرتان را از طریق یک خط تلفن می فرستید یا کسی که قرار است عکس شما را ببیند با یک مودم و یک خط تلفن معمولی به اینترنت متصل است شما پهنای باند زیادی نخواهید داشت. بنابراین تصاویر بزرگ با رزولوشن بالا به راحتی و سرعت مناسب با یک خط تلفن معمولی نمایش داده نخواهند شد. تصاویر با قطع و وصل زیاد و همراه با پرش خواهند بود. در نتیجه رزولوشن بالاتر ترجیح داده نمی شود بنابراین شما احتیاج نخواهد داشت که یک دوربین با قیمت بالا که رزولوشن بالایی دارد بخرید  در حالیکه از رزولوشن بالای آن نتوانید استفاده کنید.

  • اتصال: بیشتر web com ها به کامپیوتر شما از طریق پورت USB متصل می شوند بنابراین مطمئن باشید یکی از این پورتها در کامپیوترتان در دسترس باشند. ( اگر همه ی پورتهای USB سیستم شما استفاده شده است ممکن است بخواهید از یک hub  برای افزایش تعداد پورتهای در دسترسی خود استفاده کنید. )

  • نرم افزار: انواع مختلفی از نرم افزارها با دوربین های مختلف عرضه می شود بعضی از پکیچ ها شامل نرم افزار ویرایش تصویر هستند که به شما اجازه می دهند کنتراست و درخشندگی ( brightness ) و اشباع ( saturation ) و رنگ ( hue ) یک تصویر را تغییر دهید و همچنین نرم افزار تلکنفرانس می تواند همراه با web cam موجود باشد.

همچنین ویژگیهای دیگری وجود دارند که ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید به عنوان مثال شما می توانید بعضی از webcamها را از کامپیوتر جدا کنید و با آنها عکس بگیرید به عبارت دیگر از آنها به عنوان یک دوربین دیجیتال ارزان قیمت استفاده کنید البته به خاطر داشته باشید رنج رزولوشن دوربینهای دیجیتال از یک مگا پیکسل آغاز می شود در حالیکه یک webcam در رنج 0/3 مگا پیکسل  کار می کند. بنابراین کیفیت عکس در webcam به طور قابل ملاحظه ای کمتر است.






تاریخ : پنج شنبه 90/2/15 | 1:59 عصر | نویسنده : خانم اکبری | نظرات ()

 SATA و IDE چه هستند؟

   تکنولوژی دیسک سخت ( HARD DRIVE ) بر پایه پروسس موازی اطلاعات عمل می کنند و بدین معناست که اطلاعات به صورت بسته هایی به روشهاهی مختلف ( رندوم ) به باس اطلاعاتی فرستاده می شوند. اطلاعات از دیسک سخت در فاصله های زمانی کاملاً تصادفی می آیند و وارد باس اطلاعاتی شده و در نهایت به سمت مقصد نهایی می رود. IDE  مخفف Integrated Drive Electronics می باشد همینطور که می دانید رابط IDE گاهی با عنوان ATA شناخته می شود که مخفف AT Attachment است.

   این تکنولوژی از سال 1990 به عنوان استاندارد کامپیوترهای شخصی (PC ) برای هارد دیسک ها بوده است و این زمانی بود که تکنولوژی مذکور جای درایوهای ESDI و MFM را گرفت یعنی زمانی که هارد دیسک ها به طور متوسط حجمی معادل 200 مگا بایت داشتند. در سال 1990 اولین هارد دیسک یک گیگا بایتی وارد بازار شد و قیمتی برابر 200 دلار در بازار آمریکا داشت. از آن پس تا کنون IDE تکنولوژی مورد استفاده بوده زیرا هارد دیسکها را با قیمت پایین در اختیار مصرف کننده قرار می داد، جای کمتری می گرفت و سرعت مناسبی داشت.

   همتای IDE در آن زمان SCSI ( که مخفف Small Computer System Interface  است) بود. SCSIکمی از IDE سریعتر است اما بسیار گرانتر است. به علاوه احتیاج به خرید یک ادپتر SCSI که ارزان هم نیست احتیاج دارید. به عبارت دیگر IDE بازار هارد دیسکهای کامپیوتر های شخصی را در انحصار خود گرفت. آنطر که به نظر می رسد کارخانه های معتبر حداقل یک تا دو سال دیگر به تولید هارد دیسکهای با تکنولوژی IDE ادامه دهند.

   هارد دیسکهای IDE از کابلهای ریبون پهنی استفاده می کنند که در داخل کامپیوتر بسیار به چشم می آیند و مرتب کردن این کابلها در داخل کامپیوتر  خود هنری است.

   تکنولوژی هارد دیسک های ساتا ( SATA ) بر اساس پردازش اطلاعات متوالی ( سریال ) است. یعنی انتقال اطلاعات از هارد دیسک به باس دیتا و در جهت عکس به طور منظم و در دورهای زمانی مشخص انجام می گیرد.

   هارد دیسکهای ساتا از کابلهای ریبون با پهنای کمتر استفاده می کنند که برای کسانی که آنرا اسمبل می کنند باعث بسی خوشبختی است. این کابلهای نازک دارای کانکتورهای بست داری هستند که کار کردن با آنها را ساده تر می کند.

   هارد دیسکهای ساتا اطلاعات را با سرعت متوسط 150Mb بر ثانیه انتقال می دهند. اما مقاله های زیادی روی اینترنت در مورد هارد دیسکهای با سرعت 3Gb در ثانیه خواهید یافت.

   اما بیایید این دو را در عمل با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم چرا صنعت در آینده تکنولوژی SATA را بر خواهد گزید.

   تا کنون در مقایسه دو هارد دیسک به قیمت هم توجه داشتیم اما حالا بدون در نظر گرفتن قیمت و  تکنولوژی مرسوم کارایی را بررسی می کنیم.آزمایش از این قرار بود. یک کامپیوتر قدیمی را به یک هارد  SATA  مجهز کردیم. و بعد از آن دو کامپیوتر امروزی ( پنتیوم 4 ) با سرعت متعارف را با هارد دیسک هایIDE برای مقایسه انتخاب کردیم. آزمایش ها و نتایج به قرار زیر بودند.

آزمایش 1

آین آزمایش یک انتقال فایل معمولی بود. برای اینکه در هر سه کامپیوتر انتقال اطلاعات کاملاً  مشابه باشد در ویندوز XP شاخه :

c:\windows\system32

انتخاب شد در یک سیستم که در آن ویندوز XP اجرا می شود این شاخه در حدود 330 مگابایت حجم دارد. و حدود 2000 فایل در آن وجود دارد. یک فولدر جدیر در درایو C (پارتیشن C ) از هارد دیسک ایجاد شد سپس در DOS فرمان

copy>c:>windows> system32>*.*

اجرا شد که همانطور که می دانید این دستور همه فایلهای داخل شاخه system32 را در فولدر جدید کپی می کند و نتایج جالب بدست آمده آز این قرار بود:

 کامپیوتر و نوع هارد دیسک

زمان انتقال اطلاعات

 سیستم جدید اول همراه با IDE 127 ثانیه
 سیستم جدید دوم همراه با IDE 151 ثانیه
 سیستم قدیمی همراه با SATA 44 ثانیه

آزمایش 2

دومین آزمایش زمان بوت شدن است که زمانهایی که مربوط به سخت افزار است حذف شده است. یعنی از لحظه ای که تصویر آغازین ویندوز به نمایش در می آید تا لحظه ای که دسک تاپ کامپیوتر به  حالت عادی در می آید زمان اندازه گرفته شد نتایج به قرار زیر است

 کامپیوتر و نوع هارد دیسک

زمان بوت

 سیستم جدید اول همراه با IDE 28 ثانیه
 سیستم جدید دوم همراه با IDE 28 ثانیه
 سیستم قدیمی همراه با SATA 17 ثانیه

توجه: در این تستها به کارخانه سازنده دیسکها اشاره نشده است مطمئناً با در نظر گرفتن این فاکتور تغییر خواهد کرد ولی هر دو مدل IDE و SATA از هارد دیسک ساخت یک کارخانه استفاده شده است.






تاریخ : پنج شنبه 90/2/15 | 1:58 عصر | نویسنده : خانم اکبری | نظرات ()

تکنولوژی

Bluetooth که بعضی ها در فارسی آن را به دندانه آبی ترجمه کرده اند. استانداردی برای امواج رادیویی است که که برای ارتباطات بی سیم امپیوترهای قابل حمل و نقل (مانند lap top ها) و تلفن های همراه و وسایل الکترونیکی رایج استفاده می شوند این امواج برای فاصله های نزدیک استفاده می شوند و برای ارتباطات بی سیم تکنولوژی ارزانی محسوب می شوند. و بوسیله این تکنولوژی می توانید بین دو وسیله که دارای این تکنولوژی باشند به صورت بی سیم پیغام، عکس یا هر کلاً اطلاعات رد و بدل کنید.

رادیوی Bluetooth در داخل یک میکرو چیپ قرار دارد و در باند فرکانسی 2.4 گیگا هرتز عمل می کند. این تکنولوژی از سیستم "Frequency Hoping Spread Spectrum" استفاده می کند، که سیگنال آن 1600 بار در ثانیه تغییر می کند که کمک بزرگی برای جلوگیری از تداخل ناخواسته و غیر مجاز است. علاوه بر این بوسیله نرم افزار کد شناسایی وسیله طرف مقابل چک می شود. بدین ترتیب می توان اطمینان حاصل کرد که اطلاعات شما فقط به مقصد مورد نظر می رسد.

این امواج با دو قدرت وجود دارند. سطح قدرت پایین تر که محیطهای کوچک را می تواند پوشش دهد ( مثلاً داخل یک اتاق ) یا در نوع با قدرت بالاتر که رنج متوسطی را می تواند پوشش دهد. ( مثلاً کل یک خانه را متواند پوشش دهد. ) این سیستم هم برای ارتباط نقطه به نقطه و هم برای ارتباط یک نقطه با چند نقطه می تواند استفاده شود. دارای پهنای باند 720Kbs و 10 متر قدرت انتقال (در صورت تقویت تا 100 متر قابل افزایش است ) می باشد. این تکنولوژی که از سیستم گیرندگی و فرستندگی در جهت مناسب استفاده می کند. قادر است امواج رادیویی را از میان دیوار و دیگر موانع غیر فلزی عبور دهد. اگر امواج مزاحم دستگاه ثالثی باعث تداخل شود انتقال اطلاعات کند می شود ولی متوقف نمی شود.

با سیستمهای امروزی بیش از 7 دستگاه می توانند برای برقراری ارتباط با تولید کننده امواج در یک دستگاه دیگر فعال شوند. به این شیوه Piconet می گویند چندین piconet‌ را می توان به یکدیگر متصل کرد که یک scatternet را تشکیل می دهند.

 

Bluetooth SIG

سازمان Bluetooth SIG یا Special interest group در سال 1998 بوسیله سونی اریکسون، IBM، Intel، نوکیا توشیبا بوجود آمد. و پس از آن شرکتهای تری کام، Lucent، مایکروسافت و موتورولا و بیش از 2000 کمپانی دیگر به این سازمان پیوستند.

 

فرایند صدور جواز و گواهینامه:

قبل از اینکه یک کارخانه بتواند محصولی که از تکنولوژی بی سیم Bluetooth استفاده می کند وارد بازار کند باید جواز آن را از دو جهت دریافت کند. ابتدا محصول مورد نظر استانداردهایی لازم دارد که بتواند با دستگاههای دیگر که دارای تکنولوژی بی سیم  Bluetooth هستند ارتباط برقرار کند. دیگر اینکه باید مجوزهای لازم برای این سیستم چه در کشور سازنده و چه در کشوری که محصول  به فروش می رود مجوزهای قانونی آنها را دریافت کند.






تاریخ : پنج شنبه 90/2/15 | 1:57 عصر | نویسنده : خانم اکبری | نظرات ()

یک دوربین دیجیتال با بیش از 1 مگا پیکسل سنسور می تواند از یک صفحه از یک کتاب یا مجله عکس بگیرد. همینطور می توان با آن به خوبی و سریعتر از اسکنر از روزنامه ها و مقالات عکس گرفت. همینطور در کنفرانس ها می توان از وایت برد عکس گرفت.

 

در همه این موارد باید دوربین شما رزولوشن بالا داشته باشد. برای عکس گرفتن از یک پرونده باید نور یکنواخت باشد. سایه ای رویه کاغذ نیفتاده باشد و همچنین کاغذ بدون چروکیدگی باشد.

 

برای فراهم کردن نور کافی از یک چراغ مطالعه استفاده کنید که با زاویه 45 درجه به کاغذ می تابد تا از انعکاس های مزاحم جلوگیری کنید. نور کافی برای دوربین دیجیتال بسیار اهمیت دارد اسکنر خود یک لامپ دارد که نور کافی را برایش فراهم می کند. اگر دوربین دیجیتال شما مود  close up را دارد از این مود استفاده کنید دوربین را تا حد امکان به موازات پرونده خود نگه دارید تا کیفیت لازم را بدست آورید  توجه داشته باشید که بعضی از دوربین ها در مود close up به خوبی عمل نمی کنند برای انجام تنظیمات لازم در صورت امکان از LCD دوربین استفاده کنید. سعی کنید صفحه کاغذ تمام چشم انداز دوربین را بپوشاند تا از تمام رزولوشن دوربین استفاده کنید.

 

عکاسان وایت برد ها بهتر است فلاش دوربین را خاموش کرده و از نور اتاق یا روشنایی روز استفاده کنند. این بخاطر  براق بودن سطح وایت برد است که انعکاس نور فلاش مانع شکل گرفتن تصویر واضح می شود. البته نور اتاق و محل قرار گرفتن شما و انعکاس چراغ های موجود  هم بسیار مهم است و باید بهترین نقطه از اتاق را از نظر انعکاس نور انتخاب کنید.






تاریخ : پنج شنبه 90/2/15 | 1:57 عصر | نویسنده : خانم اکبری | نظرات ()

 پرینتر لیزر با کمک الکتریسیته ساکن کار می کند. یک استوانه چرخان الکتریسیته را بوجود می آورد. و یک اشعه نازک لیزر به این استوانه تابیده می شود و به شکل متن یا تصویری که باید پرینت گرفته شود یک صفحه با نواحی حامل بار های مثبت و منفی تشکیل می شود این صفحه بوسیله تونر که دارای پودر های با بار مثبت است پوشانده می شود بنابراین آن نواحی از صفحه که دارای بار منفی هستند این پودرها را جذب می کنند پس از آن کاغذ از روی آن عبور داده می شود تا تصویر مورد نظر روی ان بوجود آید. در مرحله بعد کاغذ باید از غلتک های داغ عبور کند تا پودر روی کاغذ سوخته و دائمی شود. در هر پرینتر لیزر رنگی  چند مرحله برای این کار وجود دارد تا رنگهای مختلف را با هم مخلوط کنند.

سرعت و قیمت مناسب نسبت به عملکرد خوب باعث شده است تا پرینتر های لیزر برای حرفه های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. به خصوص نوع سیاه و سفید آن با قیمت نسبتا ارزان در بسیاری از ادارات و شرکتها و حتی خانه ها یافت می شود. ولی پرینتر لیزر رنگی هنوز برای بسیاری از افراد گران است و فقط برای کارهای حرفه ای استفاده می شود که احتیاج به کیفیت بسیار عالی دارند. پرینتر های لیزر زبان فرمان خود را دارند که اطلاعات دیجیتال دریافتی را به یک فایل تصویری از نوع Bitmap تبدیل می کنند که در نهایت پرینت گرفته می شوند. قابلیتهای Adobe post در بسیاری از پرینتر های لیزر یافت می شود که آنها را برای طراحان گرافیک بسیار مناسب کرده است. زبان PCL شرکت HP یکی دیگر از ربانهای معمول است که در پرینترهای لیزر استفاده می شود.

در سال 1984 کمپانی HP  اولین پرینتر لیزر رومیزی را تولید کرد و اکنون پرینتر های لیزر به وفور در بازار یافت می شوند و طرفداران بسیار دارند.






تاریخ : پنج شنبه 90/2/15 | 1:56 عصر | نویسنده : خانم اکبری | نظرات ()

  استفاده از خط تلفن برای اتصال کامپیوتر ها یک روش ساده ارزان و سریع است و احتیاج به کابل کشی ندارد.

  ساختن یک شبکه کامپیوتری بوسیله خط تلفن به HPNA (که مخفف Home Phone Networking Alliance است.)  معروف شده است. و بر اساس استانداردهای موسسه شبکه خانگی تلفنی یا HPNA بوجود آمده است. و به تدیج توسعه یافته است HPNA1.0 ورژن اصلی این استاندارد با سرعت نسبتاٌ پایین 1 مگابیت بر ثانیه (Mbps ) عمل می کنند. اما استاندارد کنونی یا همان HPNA2.0 بر اساس تکنولوژی که متعلق به شرکت Broadcom است با سرعت 10 مگا بیت بر ثانیه عمل می کند. کارتهایی که از تکنولوژی HPNA استفاده می کنند هنوز فروخته می شوند پس دقت کنید کارتی بخرید که HPNA2.0 باشد.

 

مزایا و معایب شبکه با خط تلفن

  PNA خانگی چندین مزیت دارد:

  • نصب کردن آن ساده است.
  • ارزان است.
  • استاندارد شده است.
  • قابل اطمینان است.
  • با سرعت ثابت 10 مگا بیت بر ثانیه عمل می کند حتی زمانیکه تلفن در حال استفاده است.
  • احتیاج به تجهیزات اضافی شبکه مانند روتر و هاب ندارد.
  • از نظر پهنای باند برای فایل های نسبتاٌ حجیم مانند فایلهای ویدیویی مناسب است.
  • بیش از 25 دستگاه را پشتیبانی می کند.
  • با تکنولوژی های دیگر شبکه سازگار است.
  • در کامپیوتر های مکینتاش و کامپیوتر های قدیمی قابل استفاده است. (گذشته از اینکه در ویندوز مشکلی ندارد.)

 

  اما HPNA هم مشکلاتی دارد. در نزدیکی هر کامپیوتر یک پریز یا جک تلفن لازم دارید. برای هر کامپیوتر باید از کارتهای Phone Extension استفاده کنید. HPNA2.0 هنوز 10 برابر از اترنت (با سرعت 100 مگا بایت بر ثانیه) کند تر است. و اگر قرار باشد حجم زیادی از اطلاعات را انتقال دهید این شیوه جوابگو نخواهد بود. این شیوه یک محدودیت فیزیکی هم دارد طول کل سیم بین وسایلی که که به یکدیگر متصل می شوند نباید بیش از 304 متر مربع باشد. مشکل دیگر تداخل بوجود آمده بین صدا و اطلاعات است که باعث می شود روی صدا مقداری نویز ظاهر شود.

  اکنون به اندازه کافی اطلاعات دارید تا بدانید که HPNA بدرد شما می خورد یا نه؟

مطالب مرتبط:

اتصال دو کامپیوتر با کابل USB

شبکه کامپیوتری محلی یا LAN

Bluetooth






تاریخ : پنج شنبه 90/2/15 | 1:55 عصر | نویسنده : خانم اکبری | نظرات ()

فرض کنید وارد یک مغازه فروش کامپیوتر شده اید و می خواهید یک پرینتر بخرید! چه پرینتری انتخاب می کنید؟ چه مشخصاتی برای شما اهمیت دارد اصلاً آن را برای چه کاربردی می خواهید؟

همه روزه افراد زیادی تعدادی پرینتر برای استفاده شخصی یا حرفه ای می خرند. نوع پرینتری که انتخاب می کنید بستگی به این دارد که از چه چیزی می خواهید پرینت بگیرید، متن یا گرافیک یا عکس سیاه وسفید؟ اگر بیشتر از متون پرینت می گیرید و تعداد این متون هم زیاد است یک پرینتر لیزر سیاه و سفید برای شما بسیار مناسب است  اما برای پرینت گرفتن از عکس ها یا تصاویر گرافیکی احتیاج به یک پرینتر رنگی جوهر افشان (جوهر پاش ) یا در صورت امکان یک پرینتر لیزر رنگی دارید.

پرینتر جوهر افشان و پرینتر لیزر رنگی

پرینترهای جوهر افشان با پاشیدن نقاط کوچک جوهر در یک ورق کاغذ کار می کنند. که باعث بوجود آمدن تصاویر رنگی یا سیاه و سفید و در بعضی مواقع عکاس هایی با کیفیت می شود. هر چند پرینترهای جوهر پاش با خطوط تیز ممکن است مشکل داشته باشند بنابراین متنی که با آن چاپ می شود ممکن است آن دقت لازم را نداشته باشد که بستگی به سرعت پرینت هم دارد.

اکثر پرینتر های معمول جوهر افشان سه رنگ دارند که برای ساختن رنگهای مختلف از آنها استفاده می شود. و در بعضی از پرینتر ها برای ساختن رنگ سیاه هم از همین سه رنگ استفاده می شود که باعث مصرف زیاد جوهر می شود و علاوه بر آن رنگ سیاهی که به این صورت تولید می شود یا به آبی و یا به سبز تمایل دارد که برای پرینت گرفتن از یک متن ایده آل نیست. برای اینکه در یک پرینتر جوهر افشان رنگ سیاه را بدرستی داشته باشید احتیاج به پرینتری دارید که یک کارتریج مجزا برای رنگ سیاه داشته باشد. که در این حالت حداقل دو کارتریج باید وجود داشته باشد. یکی برای سه رنگ اصلی ( آبی - قرمز - سبز ) و یکی برای سیاه که به CMYK معروف است. بهترین ساختار برای یک پرینتر جوهر افشان کارتریجهای مجزا برای هر رنگ است که در صورت لزوم فقط کارتریجی را که رنگ آن تمام شده عوض می کنید.

یک عکس خوب بوسیله یک پرینتر CMYK چاپ می شود و برای عکسهای با کیفیت حرفه ای به یک پرینتر شش رنگ احتیاج داریدکه یک آبی روشن و یک قرمز روشن علاوه بر رنگهای ذکر شده دارد. این نوع پرینتر برای برای چاپ عکس بسیار عالی بوده ولی برای پرینت گرفتن از یک متن ضعیف عمل می کند. بخاطر داشته باشید که هر چند پرینتر های جوهر افشان کیفیت بالا عکس های با کیفیتی را می توانند چاپ کنند اما مصرف جوهر آنها هم بالاست بنابراین یکی از فاکتورهای مهم مصرف جوهر آنهاست که بر قیمت عکس چاپ شده تاثیر دارد.

اما پرینتر های جوهر افشان بهترین پرینتر های موجود نیستند سرعت آنها 2 تا 3 صفحه در دقیقه برای پرینت متن است و برای چاپ هر صفحه گرافیک و عکس 2 تا 3 دقیقه زمان احتیاج دارد. طبیعتاً قیمت این پرینتر ها با افزایش سرعت پرینتر افزایش پیدا می کند به هر حال پرینتر های جوهر افشان از نظر قیمت با بودجه بسیاری از افراد سازگار است. البته همه پرینتر های جوهر افشان ارزان نیستند و پرینتر جوهر افشان با قیمت 1500 دلار هم در بازار یافت می شود.

یک انتخاب گرانتر برای پرینت رنگی پرینتر لیزر است که از تونر CMYK برای خلق تصویر استفاده می کند. این پرینترها تصاویر گرافیکی و عکسهای با کیفیت فوق العاده عالی چاپ می کنند. به همان خوبی که خطوط تیز متن را پرینت می گیرند. سرعت آنها هم قابل توجه است 6 تا8 صفحه در یک دقیقه برای یک متن و یک صفحه در دقیقه برای برای برای پرینت از از تصاویر گرافیکی و عکس ها. ولی یک پرینتر لیزر رنگی بسیار گران است. به طوریکه ارزان ترین پرینتر لیزری از گرانترین پرینتر جوهر افشان هم گرانتر است. البته در یک پرینتر لیزر رنگی هزینه چاپ هر برگ ارزان تر از پرینتر جوهرافشان است. و اگر قرار است تعداد زیادی پرینت رنگی داشته باشید باید در خرید پرینتر همه این نکات را در نظر بگیرید.

 

پرینتر های لیزر سیاه و سفید

پرینترهای لیزر سیاه و سفید اساس کارشان مانند دستگاه فتوکپی است پرینتر لیزر یک متن را با فونت های تیز به خوبی و سرعتی برابر 6 تا 8 ورق در دقیقه  و برای تصاویر گرافیکی با سرعت 2 ورق در دقیقه چاپ می کند. این پرینترها برای چاپ متن بهترین انتخاب هستند بخصوص اگر متون با خط ریزتر از حد معمول یا درشت تر از حد معمول سر و کار دارید. قیمت تمام شده پرینت برای هر صفحه هم بسیار ارزان است و از کاغذ معمولی هم به راحتی پرینت می گیرند با اندازه های مختلف کاغذ هم نسبت به پرینتر های دیگر بی دردسر ترند. قیمت آن مناسب است و اگر به پرینت رنگی احتیاج ندارید بهترین انتخاب برای شما هستند.






تاریخ : پنج شنبه 90/2/15 | 1:55 عصر | نویسنده : خانم اکبری | نظرات ()

آنچه در زیر مشاهده می کنید یک چک لیست از از قطعاتی است که معمولاً در یک کامپیوتر یافت می شود. در مقابل قطعاتی که بدون آنها هم کامپیوتر بدون مشکل کار می کند، در داخل پرانتز نوشته شده است انتخابی. موفق باشید.

 

  • __ کیس ATX  یا mid-tower

  • __ مادربرد ATX

  • __ CPU همراه با فن و Heatsink

  • __ RAM

  • __ کارت گرافیک

  • __ کارت صدا

  • __ Hard drive(یکی یا بیشتر)

  • __ اسپیکر ها

  • __ Keyboard

  • __ Mouse

  • __ استراحتگاه مچ برای کی برد و موس 

  • __ مانیتور

  • __ CD-ROM یا DVD-ROM یا CD-RW یا CD-RW/DVD-ROM

  • __ محافظ اضافه ولتاژ های ناگهانی

  • __ Floppy Drive (انتخابی)

  • __ Zip Drive (انتخابی)

  • __ کارت شبکه (انتخابی)

  • __ مودم (انتخابی)

  • __ FireWire/i.Link (IEEE 1394) Card (انتخابی)

  • __ پرینتر (انتخابی)

  • __ اسکنر (انتخابی)

  • __ Webcam (انتخابی)






تاریخ : پنج شنبه 90/2/15 | 1:54 عصر | نویسنده : خانم اکبری | نظرات ()

بسیاری از مردم فکر می کنند که سنترینو یک نوع پرسسور یا چیپ ست ساخت اینتل است. اما در حقیقت سنترینو یک اسم تجاری قراردادی برای کامپیوترهای لپ تاپ است که نشان می دهد که این لپ تاپ دارای یک سری مشخصات سخت افزاری است بدیهی است در لپ تاپی که سنترینو نباشد این ویژگیها وجود ندارد. برای اینکه یک لپ تاپ سنترینو باشد باید از سخت افزارهای زیر در آن استفاده شده باشد:

 

  • پرسسور Intel Pentium M

  • جیپ ست Intel 855 PM یا Intel 855 GM

  • Intel PRO/Wireless 2100 یا ورژن های جدیدتر آن

چیپ ست PRO/Wireless 2100 باعث مشکلات بسیاری برای برخی سازندگان بزرگ لپ تاپ شده است زیرا بسیاری از آنها از چیپ ستهای Wireless اینتل استفاده نمی کنند بنابراین سنترینو نیستند.

این ویژگی برای سنترینو باعث سر در گمی خریداران لپ تاپ شده است. آنچه در سنترینو برای بیشتر خریداران مهم است چیپ ست اینتل و پروسسور پنتیوم M است که کارایی آن بسیار خوب بوده در عین حال مصرف انرژی آن پایین است. که این ویژگی در یک لپ تاپ که سنترینو نباشد هم می تواند وجود داشته باشد در حالیکه استاندارد های جدیدی برای تکنولوژی بی سیم وضع می شود هنوز بخاطر مسائل امنیتی که وجود دارد این تکنولوژی بوسیله بسیاری از سازندگان کاملاً مورد قبول واقع نشده است.

 

نتیجه

رویهم رفته پرسسور پنتیوم M جدید یک جهش بزرگ در دنیای کامپیوترهای قابل حمل و نقل است. کامپیوتر هایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند کارایی بالایی دارند که در گذشته سیستم های قدیمی به خاطر مصرف بالای این قابلیت را نداشتند. بسیاری از کاربران کامپیوتر در هنگام مقایسه پرسسورها دچار اشتباه هستند زیرا پرسسور پنتیوم M  از نظر کارایی از بسیاری از پرسسورهای پنتیوم چهار M  که سرعت Clock بالاتری دارند قوی تر هستند و بسیاری از شرکت های سازنده لپ تاپ بر روی عمر زیاد باتری ها تبلیغ می کنند در حالیکه این نتیجه کم شدن مصرف پرسسورهای جدید است به هر حال اگر قصد خرید یک لپ تاپ را دارید بهتر است به پرسسورهای جدید تری پنتیوم M هم نظری داشته باشید.






تاریخ : پنج شنبه 90/2/15 | 1:54 عصر | نویسنده : خانم اکبری | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.