سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسوس به تازگی اقدام به معرفی سری جدید مادربوردهای P5Q Deluxe کرده است.این شرکت با ارائه این محصول بدعتی نوین را درعرصه طراحی مادربورد بنا نهاده است که از آن جمله می‌توان به استفاده از چیپ‌ست جدید اینتل P45 همراه با معرفی فناوری جدید پاور 16-فاز اشاره کرد. افزایش تعداد فازها در ماژول تعدیل کننده ولتاژ (VRM) مربوط به قطعات مادربورد، نشانگر توجه ویژه گروه تحقیق و توسعه اسوس برای داشتن یک ابزار جهت نظارت بر توان مصرفی CPU است و این طراحی قادر است تا حداکثر میزان صرفه‌جویی در زمینه مصرف انرژی، کاهش اتلاف انرژی و همینطور حرارت تولید شده را برای کاربران به ارمغان آورد. این امر در نهایت موجب افزایش طول عمرقطعات و خود مادربورد می‌شود.

اسوس با طراحی پاور 16 –فاز در واقع از توان حقیقی سخت‌افزارهای موجود جهت داشتن حداکثر بهره‌وری در انرژی مصرفی استفاده می‌کند. بدین ترتیب که هنگامی که حجم بارگذاری بر روی CPU سنگین است، مادربورد P5Q Deluxe به صورت خودکار بروی حالت 16-فاز سوییچ می‌شود. اما درزمانهایی که حجم بارگذاری CPU بسیار پایین است، این مادربورد از سیستم پاور 4-فاز جهت تغذیه CPU استفاده می کند که این امرموجب بهبود عملکرد VRM می‌گردد. گفتنی است بخشی از اسرار پاور 16-فاز به استفاده از با کیفیت‌ترین قطعات در ساخت VRM مربوط می‌شود. علاوه بر این استفاده از MOSFETهای با مقاومت پایین نیز موجب به حداقل رساندن اتلاف انرژی در زمان‌های عمل سوییچ کردن و همینطور کاهش حرارت می‌گردد.

بکارگیری چوک‌های با هسته فریت نیز موجب کاهش پسمانده‌های مغناطیسی می‌شود که به تمامی اینها باید استفاده انحصاری اسوس از خازن‌های هادی و جامد (پلیمری) ساخت ژاپن را نیز اضافه نمود. تمامی این مزایا در واقع این امکان را به کاربران می‌دهد تا عملکردی بسیار بالاتر، پایداری بیشتر و حرارت کمتر را به نسبت گذشته تجربه نمایند که تمامی اینها در نهایت موجب می‌شود تا در زمان‌های بارگذاری سنگین نظیر عملیات اورکلاکینگ، بهترین و مطلوب‌ترین نتیجه حاصل گردد.






تاریخ : سه شنبه 88/6/24 | 3:33 عصر | نویسنده : خانم اکبری | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.